martes, 29 de diciembre de 2009

Intervencions a destacar

Penso que les intervencions més destacades del meu bloc en quant a l'assignatura Gitic són la de Síntesi i la de l'anàlisi de l'anunci (Sessió 6).

La de Síntesi l'he triat perquè és la intervenció que més m'ha fet reflexionar i la de l'anàlisi de l'anunci l'he escollit perquè va ser una manera molt especial de treballar les TIC amb la llengua catalana. Aquesta última va ser una intervenció molt especial i és la que més m'ha agradat per l'aprenentatge que ha hagut al darrera.

Aquí deixo els enllaços de les dues intervencions:

Sessió 6 anunci: http://monikablanquerna.blogspot.com/2009_10_01_archive.html

Síntesi: http://monikablanquerna.blogspot.com/search/label/GITIC

Gestió de la informació i TIC

SÍNTESI

La meva experiència amb el bloc personal ha sigut molt bona ja que m'ha servit per poder portar al dia totes les activitats realitzades a l'assignatura de GITIC. Al principi aquesta eina de treball pensava que no tenia molta utilitat però a mesura que anava avançant el semestre em vaig adonar de què això no era així sinó que era una eina molt eficaç per treballar.


Actualment, es parla de la importància de les noves tecnologies a les aules i què millor manera de treballar amb elles mitjançant aquest portafoli personal. Quan vaig arribar a aquesta facultat una de les coses que més em va cridar l'atenció era que treballaven amb les TIC i després d'haver cursat un semestre aquí penso que és una de les millors coses que ofereixen en aquesta universitat ja que ens preparen molt bé per al futur, i en el cas de la nostra carrera encara més.


Finalment he de dir que com a experiència personal és una experiència molt innovadora i alhora enriquidora en quant a bagatge personal i vocacional ja que, com a futurs mestres, hem de saber utilitzar les noves tecnologies de la informació i la comunicació.

Comunicació oral, escrita i digital

CONCLUSIÓ

Penso que aquesta assignatura ens ha servit per a molt a cadascun de nosaltres ja que, com a futurs mestres, hem practicat el que és parlar en públic. Se suposa que l'objectiu d'aquesta assignatura era això de expressar-nos en públic i crec que la mestra ha sabut com fer-ho per dur a terme l'objectiu plantejat. Hem fet tota mena d'activitats per poder assolir les competències: hem fet debats, recitacions, exposicions orals, treballs de classe,etc...


En definitiva, ha sigut una classe on s'ha treballat molt i això és important. Jo personalment, he perdut aquesta por escènica desde que he cursat aquesta assignatura. Abans no m'expressava tant en públic però gràcies a Comunicació oral, escrita i digital ho he superat i ja sé com controlar els nervis abans d'una exposició oral. M'ha ajudat molt i m'ha enriquit com a persona.

Seminari 5


Seminari 5

No m'agradaria acabar aquest seminari tan especial sense fer cap valoració final després de tot el semestre que hem passat junts. Han sigut moltes les hores que hem estat junts a classe, expressant-nos lliurement, escoltant-nos els uns als altres, compartint anècdotes, somriures, mirades...
La veritat és que ha sigut un seminari molt especial, tots ens portàvem bé i no hi havia cap dolor de cap entre nosaltres sinó tot el contrari, érem com si ens coneixèssim de tota la vida. M'he trobat molt agust amb cadascú de vosaltres i sempre m'he sentit escoltada per tots. Us volia donar les gràcies per haver-me fet compartir tots aquests moments de complicitat, d'unió, d'alegria i per haver estat sempre aquí quan us he necessitat per a alguna cosa.
Mil gràcies!!!

Àngel Carrillo, Laura Millán, Eva Gómez, Marta Juny, Elena Carmona, Ethel Nogués, Helena Vall, Sergio Ramírez, Pau Nin, Blanca Vivet, Sonia Pérez, Cristina Sansalvadó, Javi Garcia, Ariadna Garcia, Annabel Fontanet.

Autoavaluació

Elecció del text

A l'hora d'escollir el text vaig escollir aquest perque penso que és un text molt emotiu.

Expressió oral

Penso que m'he expressat amb molta normalitat i naturalitat.

Mirada

Mirava a tot el públic.

Veu

Seguia un to de veu adequat i constant, encara que penso que vaig fer les entonacions correctament.

Postura

Estava una mica rígida però dintre de la normalitat.

Gesticulació

No he gesticulat massa.

Control dels nervis

Estava molt nerviosa però penso que al final vaig saber controlar-los encara que vaig tenir que mirar al paper alguna vegada degut als nervis.

Vídeo recitació

Gestió de la informació i TIC

Aquí us deixo l'enllaç del vídeo que vam fer la Sara Olmo, la Mònica Gutièrrez i jo.


http://saraolmo.blogspot.com/2009/11/sessio-7-gestio-de-la-informacio-i-tic.html

domingo, 27 de diciembre de 2009

comunicació oral, escrita i digital

DESCRIPCIÓ


El dia 21 de desembre a la classe de comunicació oral, escrita i digital vam començar la classe, com cada dilluns, amb les exposicions de territori. Aquest dia ens va tocar al meu grup, la Marta Juny i jo. Nosaltres vam fer els dialectes. El mateix dia també van exposar la Mònica Gutièrrez i l'Eva Gòmez que ho feien sobre els plats tradicionals catalans, el Cristian Cubillo i l'Albert Guix que ho feien sobre el modernisme i el David Cortés i la Irene que ho van fer sobre San Sebastià. Una vegada vam acabar de fer les exposicions ens van deixar marxar de la classe.


REFLEXIÓ


Aquesta classe va ser molt curta ja que no va durar ni una hora. Penso que les exposicions van sortir bé encara que la meva, personalment, va quedar una mica malament pel que fa al temps. La Marta i jo, com que feiem el treball sobre els dialectes, volíem ensenyar-vos uns fragments d'
àudio perque puguéssiu escoltar les diferències de cada dialecte però vam tenir un problema i no se sentia l'àudio quan vam arribar a la universitat. És per això que vam decidir deixar tots els audios per al final. Després d'haver estat ensallant l'exposició vam veure que s'ens feia molt llarga i passava del temps acordat. Per tant, el que vam fer va ser reduir l'exposició i vam tornar a ensallar-la i ens sobraben gairebé 40 minuts. Al comprovar-ho moltes vegades vam acordar que ja estava bé ja que així podriem possar els audios sense cap mena de problema. Quan vam començar l'exposició ens vam confiar massa i no ens va arribar el temps. La veritat és que ens va sentar molt malament perquè sí que ens ho vam preparar.

Comunicació oral, escrita i digital

El passat dia 14 de desembre, com cada dilluns, es van fer les exposicions del territori. Aquest dia van exposar la Sara Omo, la Elena Ruiz, l'Elena Carmona, l'Alba Estragué, el Javi Garcia, la Natàlia Carrique, el Carles Costa i l'Esteve Clop.
El dia 18 va ser un dia diferent, no només es van fer les recitacions i els debats sinó que també vam fer tot allò que teníem atrassat. Per exemple, alguna recitació, algun Qui ets tu?, etc. Després van fer l'Ariadna Garcia i la Norma Augusto la exposició de terrotori ja que va haver-hi un problema i no el podien fer el dia que els hi tocava. Per acabar vam fer l'avaluació de l'assignatura i vam acabar la classe amb el poema que la Lluïssa ens va recitar.

15/12/2009 Gestió de la informació i TIC

El dia 15 de desembre en Xavier ens va parlar de l'exàmen. Va dir que es faria el dia 13 de 10 a 12 però que calcula que seria d'una hora i mitja a l'aula B3-02 i que el teníem que fer amb Word perque després el teníem que imprimir. Ens va dir que l'exàmen tindria cinc preguntes, quatre d'elles curtes d'un punt i mig i l'altra més llarga. Dos d'elles faran referència a algun procediment treballat a classe, altres dues faran referència als conceptes i l'última un tema per a desenvolupar, com ara, la digitalització, el llenguatge audiovisual, l'hipertext, les xarxes de coneixement, la web 2.0, les metàfores, entre altres.
Vam estar parlant sobre cadascun d'aquests conceptes i vam fer un 6x6 a la classe. Això consistia en què teníem que contestar sis preguntes en sis minuts. Ens vam posar per grups i vam ser molt entretingut i a la vegada enriquidor perquè vam estar repassant els conceptes de l'assignatura.

seminari 16/12/2009

DESCRIPCIÓ

Aquest dia va ser l'ultim que es va fer seminari. La lectura en veu alta li va tocar al Sergio i va fer una comèdia molt interessant i molt divertida. Més tard, vam entregar el treball del llibre l'elogi de la feblesa del Jollien. Vam estar parlant sobre el llibre i vam fer la posada en comú. Després de estar una bona estona parlant d'això vam parlar de les sortides a les institucions educatives del divendres de la setmana d'activitats extraordinàries. Ho vam fer d'un en un menys els que havien anat per parelles. Vam conèixer millor cadascuna d'aquestes institucions.
No va donar temps d'escoltar-les totes però vam quedar que miraríem els blogs d'aquestes persones per poder assabentar-nos de com funcionen aquestes institucions que ens van quedar pendents.

VALORACIÓ

Aquesta classe va ser molt enriquidora. Vam conèixer les diferents institucions educatives que havien visitat els companys, també vam reflexionar sobre el fantàstic llibre de l'Alexandre Jollien. Per tant, va ser una classe molt aprofitosa i molt reflexiva. Em va agradar molt però l'únic inconvenient és que va faltar temps per poder acabar-ho tot.

martes, 22 de diciembre de 2009

Museu Abelló







Museu Abelló

DESCRIPCIÓ:
El divendres de la setmana d'activitats extraordinàries vaig a estar al museu Abelló de Mollet. És un museu d'art. Aquest museu disposa d’un programa de visites i tallers adreçats als diferents nivells educatius. A través dels diferents recorreguts s’observa una selecció de les obres exposades i es provoca el diàleg i la reflexió amb l’objectiu de conèixer diferents procediments artístics i altres conceptes relacionats amb l’art. He de dir que també tenen activitats familiars per al cap de setmana. Els nens primer veuen el museu i després van a l'altre edifici que és la casa del pintor.
Presenta diferents serveis per a cadascun dels cursos.
Els d'educació infantil:
Títol: Obrim l’armari (maleta educativa de la Casa del Pintor Abelló)
Descripció: Treball previ a l’escola amb una maleta educativa en format d’armari rober de joguina, que conte un DVD i diversos jocs per treballar el contingut de la Casa del Pintor i la figura de Joan Abelló. Posteriorment es fa una visita a la Casa del Pintor.
Objectius: Conèixer, experimentar, reflexionar, treballar en grup, ampliar la mirada i els sentits.
Taller: Nova col·lecció de postals. Es portarà a terme a l’aula, un cop feta la visita, i consistirà en la participació de l’inici d’una nova col·lecció de postals. El dossier d’ús de la maleta conté propostes de treball plàstic diferents, relacionades amb l’obra de Joan Abelló
Durada: Visita de 45 minuts
Preu: 2 € per persona (inclou la visita i l’ús de la maleta)
Els de primària del cicle inicial:
Títol: Maletes de Viatge
Descripció: Treball previ a l’escola amb 7 maletes educatives on s’inclouen: 5 jocs, Dvd i un dossier pedagògic explicatiu perquè els professors ho puguin treballar a la classe.
Objectius: Observar, manipular i experimentar amb les maletes de viatge per descobrir diferents mitjans de transport que es fan servir per viatjar arreu del món. Descobrir a la casa diferents exemples gràfics d’alguns d’aquests vehicles.
Taller: La maleta de presentació té unes cartolines per a construir un mòbil amb el mitjans de transport per quedar-se a cada classe, El dossier inclou diferents propostes plàstiques per a treballar a l’aula.
Durada: Visita 45 minuts.
Preu: 2 € per persona.
Els de primària de cicle mitjà:
Títol: Abelló, el pintor viatger
Descripció: Visita dinamitzada amb taller opcional.
Objectius: Fer un recorregut imaginari a través de les pintures de viatges de Joan Abelló; dialogar sobre la diversitat de paisatges i de cultures.
Taller: Elaboració del propi viatge. A partir de diferents materials visuals, l’alumnat elaborarà el seu propi viatge.
Durada: Visita de 45 minuts.
Preu: 2 € per persona, si fan visita i taller.20 € per grup/classe, si sols fan la visita dinamitzada.
Els de primària de cicle superior i l'ESO:
Títol: Un món de paisatges
Descripció: Visita comentada i taller.
Objectius: Mostrar el paisatge com a font d’inspiració artística i explorar les relacions entre el paisatge escrit i el paisatge pintat a partir de l’anàlisi d’alguns exemples literaris i plàstics.
Taller: S’enviarà informació a principis de setembre.
Durada: 1 hora i 30 minuts.
Preu: 2 € per persona
REFLEXIÓ:
Personalment aquest museu em va agradar molt. Tenen activitats adreçades a cadascuna de les edats i això està molt bé. Els petits s'ho passaven molt bé que són els que jo vaig poder veure. Vaig estar amb els de segon de primària. Va ser una experiència molt maca, em vaig divertir molt. L'únic inconvenient és que s'em va passar l'hora massa ràpid.

Comunicació oral, escrita i digital

DESCRIPCIÓ

El passat dia 11 de desembre la Lluïsa Cirera va iniciar la classe dient-nos que només es realitzaria un debat i parlant-nos sobre què faríem el divendres pròxim: recitacions i "qui ets tu?" pendents, parlar sobre l'examen i realitzar possibles preguntes que es podrien fer, etc. Quan vam acabar vam iniciar l'activitat de recitació.I després vam començar l'activitat del Debat que aquesta vegada va ser sobre el nou calendari escolar.
L'equip a favor d'aquest nou calendari va argumentar l'importància de que Espanya s'hauria de posar al mateix nivell que la resta d'Europa mitjançant el nou calendari i que això facilitaria la integració.
L'equip en contra d'aquest calendari va argumentar que aquest horari no es podia aplicar a Espanya pel tema de la crisi econòmica.


REFLEXIÓ:

Pel que fa a les recitacions no hi ha res de nou a dir. Ja se sap que es passen molts nervis però tot i així, penso que ho van fer bé i que van saber controlar-los.
Respecte al tema del debat penso que és una opció acceptable però personalment a mi no m'agradaria que s'implantés aquesta setmana al febrer perquè això comportaria moltes complicacions pels temes dels horaris, de les famílies, dels mestres...
També penso que Espanya va molt endarrerida respecte a la unió europea i que aquesta proposta no és la indicada per arribar a posicionar-nos en un bon lloc internacionalment, crec que hi ha altres maneres de poder dur-ho a terme.

sessió 11

Projecte de treball telemàtic

-http://www.conectandomundos.org/ (enllaç)


Descripció del projecte telemàtic:
Des del mes d'octubre fins a desembre els projectes de treball es basaran en les migracions i el desenvolupament dels pobles des d'una perspectiva humana per tal de fer una societat respectuosa amb les diferents nacionalitats.

Per dur a terme aquest projecte telemàtic hi ha una prèvia inscripció (l'actual del 13 d’octubre al 18 de desembre de 2009) i també facilita al professorat un mòdul de formació pel posterior desenvolupament del projecte (del 18 de gener al 04 de febrer de 2010).

L'alumnat interaccionarà i treballarà conjuntament a través d’Internet cada cicle tindrà una proposta específica, unes orientacions pel professorat i també se'ls facilitarà l'ús d'eines perquè els sigui més fàcil comunicar-se.


Valoració:
Creiem que aquest projecte telemàtic té uns bons continguts I una bona organització, Pel que fa a temàtica, ja que va renovant els projectes de treball cada trimestre i en el mateix projecte telemàtic trobem les Webquests organitzat per edats. Això crea una facilitat per quan els nens vulguin observar la pàgina web. A més a més també es dona una facilitat d’eines tan per alumnes com a professors.

sessió 11

Webquest

- http://www.xtec.es/recursos/webquests/htm/volcans.htm (WebQuest XTEC)

Descripció:

Aquesta WebQuest serveix per a conèixer els volcans ( basada en l'assignatura de ciències de la naturalesa) que servirà pels alumnes de primer, segon i tercer de primària de l'escola rural. Aquesta va ser dissenyada per Paquita Rifà i Teresa Fernández.

En aquesta pàgina podem trobar diversos apartats:

1.Introducció: Fa una petita explicació del tema el qual parlaran i algunes de les preguntes que es contestaran mitjançant aquesta WebQuest. Per tant, al finalitzar de visionar aquesta pàgina tots els dubtes s'hauran resolt.

2.Tasca: es proposa treballar en grups. aquest haurà de realitzar un dossier amb preguntes que haurà realitzat anteriorment la professora. Després es farà un mural i cada grup exposarà tot allò nou que ha après.

3.Procés: Et dona 5 activitats diferents sobre els volcans amb uns fulls on es podrà respondre. A més a més, per a cada activitat també hi haurà una pàgina web per poder investigar sobre l'activitat que s'ha encomanat. (Aquestes activitats aniran incloses al dossier)

4.Avaluació: Es tindrà diversos aspectes per avaluar.

A més a més també s'avaluarà que s'hagi realitzat el dossier.

5. Conclusió: Apareix un mapa dels diferents volcans d'Olot.

6.Dossier pels mestres: Aquesta WebQuest com hem dit abans serveix per a nens de primer segon i tercer de primària d'una escola rural. per aquest petiu els grups estaran barrejats per les diferents edats. Així els més grans podran ajudar als més petits. L'ordinador haurà d'estar dins de l'aula, ja que serà necessari en mots casos. A més a més es treballa per racons i plans de treball, és a dir, que els alumnes treballaran individualment i en alguns moments passaran al racó d'ordinador a desenvolupar la WebQuest.


Valoració:

Creiem que aquesta WebQuest està molt ben organitzada i amb unes propostes de treball molt interessants.
No obstant, aquest tipus de pràctica també es podria realitzar en una casa de colònies. Primer de tot, el professor hauria d'haver imprès les activitats que es proposen i després sense ajuda de l'ordinador, sinó de la natura realitzar aquest dossier.
Encara que, l'opció que donem de les colònies no es podria realitzar l'apartat en què els nens de tercer ajuden els de primer i segon, ja que cada curs marxa a una destinació diferent. I aquest punt és molt interessant, ja que els grans aporten molts coneixements als petits, però els petits també poden aportar altres coses, com per exemple una major creativitat.

Nosaltres coma futurs mestres si haguéssim realitzat aquesta WebQuest hauríem realitzat moltes més activitats, ja que el tema dels volcans si es fa més dinàmic s'aprèn amb molta més facilitat.